Godmorgon

Sista dagen på mammaledigheten för den här gången. Imorn börjar jag jobba, nervöst men samtidigt kul att göra något innan nästa mammaperiod. Ska bli kul faktiskt det ända som oroar mig är min ork. Arbetstiderna är ju si o så och jag har fått lite gravidkrämpor.

Jag var ju hos barnmorskan i torsdags och allt gick bra. Vi hann att lyssna lite på hjärtljuden innan Liam protesterade. 156 låg dom på. Sen hade jag bara gått upp 4 hekto på 8 veckor vilket är superskönt. Behöver inte lägga på mig onödiga kilon. Fick också reda på att trycket jag känner beror på åderbrock i underlivet. Jippi!! det försvinner troligen efter graviditeten som tur är nu får jag leva med det.

Jag får jätteont när jag går och står en stund. Kan räcka med en halvtimme och nu ska jag stå och gå på jobbet i flera timmar i sträck utan paus. Detskrämmer mig lite men jag måste testa.

Annars är det full rulle här hemma. Liam är pigg&gla bara hostan. Babblar till tusen och pekar på det mesta. Jag och Fredrik är mindre pigga men det finns kaffe haha..

Nu ska jag fixa gröt till Liam...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Du har hamnat hos Johanna. Här kan du läsa om det mesta som hör småbarnslivet till, inredning och allmäna tankar.

Välkommen!